6A0F089C-93D6-4997-8A12-FCEF74430E67

TAMTAM-trumman

kallar nu samman Spårarscouter och Upptäckarscouter i Gästrike scoutdistrikt till tävling!

Bild på en trumma som är förstapris i Tamtam-tävlingen

Söndag 5 maj kommer Sätraskogen att vimla av scouter som gör upp eld, knyter knopar och tävlar mot varandra i olika scoutgrenar.

Du och din patrull går en bana med olika stationer där ni tillsammans testar era scoutkunskaper och har roligt tillsammans.

Samling: Söndagen 5 maj kl. 09.30 vid Gavlehov i Gävle.

Klädsel: Scoutskjorta (om du har) och scouthalsduk, skor och kläder efter väder.

Ta med: Matsäck med vattenflaska och varm dryck om det är kallt. Sittunderlag och penna och för Upptäckarscouter även 1 kniv per patrull. Matsäcken ska kunna bäras med ut på kontrollerna. Det kommer att finnas möjlighet till att grilla efter att du har gått i mål.

Avslutning: Ca 14.00 efter prisutdelningen

Medföljande vuxna är välkomna att ta chansen och delta som funktionärer på en kontroll. Inga förkunskaper behövs, du får instruktioner och material på plats.

Anmälan: Anmälan görs kårvis nedan. Ange hur många patruller som deltar samt hur många scouter det är i varje patrull.