Funktionärsinformation inför TamTam 2024

Hej ledare och funktionärer!

Nu är det dags för TamTam! I år är det Testebo som arrangerar och vi provar en liten annan variant av tävlingen där vi lyfter ut Äventyrarna och låter dem göra en egen tävling.

Spårare och Upptäckare kommer att genomföra tävlingen söndag 5 maj uppe i Sätraskogen vid Gavlehov. Samlingstid är kl. 09.30, starttid kl. 10.00 och avslut ca 14.00. Bansträckningen kommer att gå längs elljusspåret.

Äventyrarna kommer att göra en nattävling på cykel med start kl. 21.00 vid Lantmäteriets parkering lördag 4 maj och avslut vid Gavlehov kl. 01.00.

Spårar- och Upptäckartävlingen

Vi i Testebo Scoutkår kommer att planera och förbereda kontrollerna. Vi behöver dock hjälp med bemanningen och vill därför att ni anmäler antal funktionärer som kan vara med så vi kan fördela ut dem på kontrollerna.

Även i år finns ett märke för TamTam-tävlingen. Det kommer att vara olika märken för Spårare/Upptäckare och Äventyrare.

Tider

Samling scouter kl. 09.30 – viktigt att någon på kåren prickar av deltagarna och meddelar sekretariatet så fort som möjligt vilka patruller som inte kommer till start samt om några patruller kommer att slås ihop

Kl. 09.30 vill vi ha funktionärerna till samling för fördelning och genomgång av kontrollerna.  Det går alldeles utmärkt att be föräldrar att vara med som funktionärer.

På Silveryxan i höstas infördes ett fikastopp. Vi tänker att vi provar det igen på Spårar- och Upptäckartävlingen. Vi lägger därför in ett avbrott för fika då aktiviteten på kontrollerna fryses. Både deltagare och funktionärer bör ha med sig matsäck ut i spåret. Patrullerna genomför den kontroll de befinner sig på och fikar innan de ger sig beger sig vidare. Avbrottet sker mellan 11.00 och 11.30.

Tävlingen slutar runt 14.00. Det kommer att finnas möjlighet att grilla när man har gått i mål.

Äventyrartävlingen

Även här kommer Testebo att planera och förbereda kontrollerna med hjälp av Utmanare. Vi behöver här hjälp av vuxna bilburna ledare och funktionärer som kan vara behjälpliga med att rycka ut om det behövs och även förstärka på kontrollerna som kommer att vara spridda över staden. Vi planerar även att bjuda deltagarna på mat vid målgången vid Gavlehov så vi skulle behöva några funktionärer även där.

Tävlingen startar kl. 21.00 lördag 4 maj vid Lantmäteriets parkering och avslutas kl 01.00 uppe vid Gavlehov.

Det kommer att vara ett eget märke för Äventyrartävlingen med samma format men andra färger.

Frågor och funderingar?

Hör av er till Cissi annaceciliasundberg@gmail.com 073-312 43 63 eller Michael Bergen michael.n.bergen@gmail.com 073-740 61 09